بررسی انواع خدمات گیم سرویس

با توجه به اینکه گیم سرویس یک پلتفرم با معماری میکرو سرویس (MicroService Architecture) است،‌ برای بررسی اتصال کاربر به بخش های متخلف، باید از توابع مختلفی استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با ساختار گیم سرویس در ادامه بخش های مختلف آن توضیح داده شده است:

انواع خدمات گیم سرویس
  • خدمات پایه «مبتنی بر HTTP»: تمامی دستورات سرویس های پایه که نیاز به تعامل درلحظه «Socket» با سرور ندارند در این بخش قرار دارند. خدمات پایه مبتنی بر درخواست های HTTP هستند و میتوان بدون استفاده از پلاگین های از پیش تعریف شده نیز از آنها استفاده کرد. همچنین برای استفاده از این خدمات میتوان از کاربر های مهمان استفاده کرد.
  • مرکز راهبری «Command»: تمامی کاربران «غیر مهمان» پس از اتصال به گیم سرویس ارتباطی درلحظه با مرکز راهبری برقرار خواهند کرد. این مرکز وظیفه آمارگیری، بررسی وضعیت کاربر، مدیریت گفتگو ها، فرآیند مچ میکینگ و راهبری کاربران به دیگر سرور ها را برعهده دارد.
  • بازی های نوبت محور «TurnBased»: سرور رله نوبت محور وظیفه همراهی بازیکنان از ابتدای بازی، داوری نوبت، انتقال اطلاعات و در نهایت رای گیری نتیجه بازی را برعهده دارند. روند اتصال به صورت اتوماتیک توسط مرکز راهبری صورت می گیرد. این سرویس برای کاربران غیرمهمان فعال است.
  • بازی های درلحظه «RealTime»: سرور رله بازی های درلحظه وظیفه تشکیل اتاق، انتقال صحیح اطلاعات و مدیریت وضعیت اتاق های بازی را برعهده دارند. روند اتصال به صورت اتوماتیک توسط مرکز راهبری صورت می گیرد. این سرویس برای کاربران غیرمهمان فعال است.

شمای کلی نحوه استفاده از خدمات گیم سرویس به صورت زیر است:

معماری کلی گیم سرویس